Blogger Adapt Template
Header image

动摇了

Posted by peiying Sunday, October 7, 2012

看来我真的是自视过高

我以为  我能够笑看风云  不闻不问
做好自己就够  
尽可以就避免卷入谈论别人是非   凡事做到101%  不让别人替我收拾摊子
我想做到的尽心尽责   原来在别人眼里不是这么一回事

记得小时候奶妈说我兜风耳   做事无论怎么尽责努力都不会被欣赏
平时做的再好都是应该的   可但稍微有差错别人就会牢牢记住
应了   一切都应了
一开始就告诉自己这机会多难的   不能像个宠坏的孩子
动不动就说受委屈   就说苦   有哪个上班族不受气
我以为我的心理建设很坚固   什么委屈都尽量抛在脑后   多想别人的好
若不被接受都是因为自己做的不够好   
这么以来这信念都尚未动摇
但   种种的因素已经慢慢侵入那看似稳固的道墙
我还是太高估自己的成熟
我还是会感到难过  感到疲惫

原先计划好的未来会不会因为这些看似鸡毛蒜皮的因素而改变?
我是已经开始怀疑自己的能力  
人  有的是选择权   常理来说我们都会选择那些自己想要的
当我们放弃那些我们不想面对的
这又算不算是逃避的一种?
明年的今日    走还是留?


6 comment:

Anonymous said...

Enjoy your pre-reg life and be confident.:)

peiying said...

thanks anonymous!
if you don't mind, may i know if you are a friend i knew of? else, nice to meet you :)

Anonymous said...

LOL..you dont know me, but i was a pre-reg last year,so kinda understand pre-reg feeling..anyway, all the best to you..先苦后甜:)

peiying said...

oh that's good to know. were you a graduate from IMU too? did you do your pre-reg at msia or uk and where are you working now? would be nice if we could keep in touch so that i could ask you some real-life experience if you don't mind :P

Anonymous said...

LOL..i was doing my pre reg in uk and i gave up my job offer due to some issues..ofcoz u can ask me anythg u want including the exam questions..btw, i was not from IMU..i jz accidentally saw ur blog and felt interesting that u were saying ur pre-reg life...and my experience being a pre-reg can be described with one sentence: screw the equality...LOL..

peiying said...

haha.. so i guess you are currently based in msia. whereabouts to be exact? do you mind if i add you on fb so that it's easier for contact. it seemed weird to be talking about this over blogger. haha.. where did you study pharmacy?